en el
Σύνδεση Χρήστη
Όνομα Χρήστη

Κωδικός

Πίνακας Μαθημάτων (Προσθήκη)


# Πρ Μάθημα ΔΜ Ω(Θ) Ω(Ε) Κατηγορία
40101-2          - Παιχνίδι και Μαθησιακό Περιβάλλον Στην Προσχολική Αγωγή (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 2 1 Υποχρεωτικό
40201-2          - Δραστηριότητες Βρεφικής Ηλικίας Ι (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 2 4 Υποχρεωτικό
40301-2          - Μουσικοκινητική Αγωγή (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 2 2 Υποχρεωτικό
40401-2          - Διδακτική Μεθοδολογία Εικαστικών Δραστηριοτήτων στην Προσχολική Αγωγή (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 2 2 Υποχρεωτικό
40501-2          - Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Παιδαγωγική Πράξη (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 2 2 Υποχρεωτικό
40601          - Ειδική Αγωγή (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 3 - Υποχρεωτικό
Σύνολο : 30 13 11  

Αντικείμενο - Στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να είναι σε θέση να ενσωματώνουν ισορροπημένα και να αξιοποιούν κατάλληλα τις ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία παιδιών προσχολικής ηλικίας με στόχο την βελτιστοποίηση του μαθησιακού αποτελέσματος.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της του μαθήματος της Θεωρίας οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:
1. Να κατέχουν τις γνώσεις σχετικά με τις δυνατότητες που δημιουργούνται από τη συνεχή εξέλιξη των Ν.Τ. και τα μοντέλα ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία
2. Να γνωρίζουν τα διεθνή πρότυπα για την εισαγωγή και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
3. Να συνειδητοποιούν τον αναμορφωμένο ρόλο που διαδραματίζει η παιδαγωγός σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον το οποίο ενισχύεται με τις ΤΠΕ.
4. Να αναγνωρίζουν τις δυνατότητες που μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των Ν.Τ. στην προσχολική αγωγή
5. Να επισημαίνουν τα όρια και τους κινδύνους από την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην προσχολική αγωγή και να δύνανται να μεριμνήσουν για την κατάλληλη αξιοποίησή τους
6. Να κατανοούν την ανάγκη προσαρμογής της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τρόπο ώστε να ευνοείται ο εμπλουτισμός της μαθησιακής διαδικασίας με τις ΤΠΕ
7. Να κατανοούν την ανάγκη αξιοποίησης των δυνατοτήτων που τους παρέχουν οι ΝΤ κατά την άσκηση του εκπαιδευτικού τους έργου στην προσχολική αγωγή και να συνειδητοποιούν την προστιθέμενη αξία που προκύπτει από την κατάλληλη εφαρμογή των ΤΠΕ
8. Να αναστοχάζονται γύρω από τις επιχειρούμενες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις τους που αξιοποιούν τις ΤΠΕ και να υποδέχονται κριτικά την εξέλιξη στο πεδίο
9. Να αξιοποιούν κατάλληλα τις ΤΠΕ στο παιδαγωγικό τους έργο βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητά του
10. Να συνειδητοποιούν και να ανταποκρίνονται στη ανάγκη επαναπροσδιορισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις νέες διαστάσεις που διανοίγονται με την ενσωμάτων των Ν.Τ. στην προσχολική αγωγή
11. Να συνειδητοποιούν την ανάγκη πλαισίωσης των παρεμβάσεων με ΤΠΕ με εναλλακτικές δραστηριότητες απτού χαρακτήρα.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της του Εργαστηρίου του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση:
1. Να έρχονται σε επαφή με ποικιλία πρακτικών που αξιοποιούν τις ΤΠΕ προσεγγίζοντας διαθεματικά τις γνωστικές κατευθύνσεις των δραστηριοτήτων στην προσχολική αγωγή.
2. Να σχεδιάζουν και να υλοποιούν δραστηριότητες που αξιοποιούν τις ΤΠΕ ώστε να βελτιστοποιήσουν το μαθησιακό αποτέλεσμα.
3. Να αναπτύσσουν τις δικές τους ιδέες και να σχεδιάζουν νέες δραστηριότητες με ΤΠΕ στην προσχολική αγωγή, τις οποίες θα είναι σε θέση να αξιολογούν, να επαναπροσδιορίζουν και να βελτιώνουν.

Διδακτέα Ύλη
ΘΕΩΡΙΑ
• Η εκπαιδευτική χρήση του υπολογιστή: ως γνωστικό αντικείμενο, ως πηγή πληροφόρησης και ως γνωστικό εργαλείo.
• Η διάδοση και ο ρόλος των ΤΠΕ στην καθημερινότητα των παιδιών προσχολικής ηλικίας.
• Μοντέλα ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• Προϋποθέσεις για την επιτυχή αξιοποίηση των ΤΠΕ.
• Διεθνή πρότυπα για την εισαγωγή και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ISTE, NAEYC, NETS.
• Επαναπροσδιορισμός του ρόλου του παιδαγωγού.
• Αρχές ασφάλειας και εποπτείας της χρήσης ΤΠΕ από παιδιά προσχολικής ηλικίας.
• Προστασία και υγιεινή των παιδιών κατά τη χρήση των Ν.Τ.
• Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
• Η ανάγκη για αναπλαισίωση της αξιοποίησης των ΤΠΕ.
• Αναδυόμενος αλφαβητισμός και ΤΠΕ στην προσχολική αγωγή.
• ΤΠΕ και μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική ηλικία.
• ΤΠΕ και μελέτη περιβάλλοντος για την προσχολική ηλικία.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
• Απαραίτητες δεξιότητες από μέρους του παιδαγωγού για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• Διδακτικές πρακτικές με τη χρήση ΝΤ, σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
• Πρακτικές αναπλαισίωσης της ενσωμάτωσης των ΝΤ στην προσχολική αγωγή.
• Σχεδιασμός εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και η διασύνδεσή τους με αυθεντικές μαθησιακές συνθήκες.
• Σενάρια δραστηριοτήτων με ΤΠΕ στην προσχολική αγωγή .

Βιβλιογραφία
• Νικολοπούλου, Κλ., (2009). Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών στην προσχολική εκπαίδευση. Αθήνα: Πατάκης.
• Plowman, L., Stephen, C., & McPake, J. (2009). Growing Up With Technology: Young Children Learning in a Digital World. Routledge.
• Parette Howard P., & Blum Graig. (2013). Instructional Technology in Early Childhood. Paulh Brookes.
• Siraj-Blatchford, I., & Siraj-Blatchford, J. (2006). A guide to developing the ICT curriculum for early childhood education. UK: Trentham books.
• Unsworth, L., Thomas, A., Simpson, A. M., & Asha, J. L. (2005). Children’s Literature and Computer Based Teaching (1st ed.). Open University Press.
• SCOTER, J.,V., EELLIS, B. & RAILSBACK, J., (2001). Technology in early childhood education-Finding the Balance. Northwest Regional Educational Laboratory.
• NewZealand Council for Educational Research. (2004). The role and potential of ICT in early childhood education A review of New Zealand and international literature (NewZealand Council for Educational Research.).
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
• Learning, Media and Technology
• Journal of Research on Technology in Education
• Journal of Educational Computing Research
• Journal of Computer Assisted Learning
• Education and Information Technologies
• Computers in Human Behavior
• Computers & Education
• British Journal of Educational Technology



ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης - Τμήμα Προσχολικής Αγωγής (2015)Πάνω
 



 
Υλοποίηση: Χατζηϊωάννου Κωνσταντίνος