en el
Σύνδεση Χρήστη
Όνομα Χρήστη

Κωδικός

Πίνακας Μαθημάτων (Προσθήκη)


# Πρ Μάθημα ΔΜ Ω(Θ) Ω(Ε) Κατηγορία
30101          - Παιδική Λογοτεχνία (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 3 - Υποχρεωτικό
30201-2          20401-2 Μουσικοπαιδαγωγική ΙΙ (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 2 2 Υποχρεωτικό
30301-2          - Εισαγωγή Στην Εικαστική Τέχνη (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 2 2 Υποχρεωτικό
30401          - Κοινωνιολογία της Παιδείας (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 3 - Υποχρεωτικό
30501-2          - Παιδιατρική (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 2 1 Υποχρεωτικό
3A101-2          - Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής & Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 2 2 Κατ' Επιλογήν Υπ.
3A201-2          - Συγκριτική Παιδαγωγική (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 5 2 2 Κατ' Επιλογήν Υπ.
Σύνολο : 35 16 9  

Αντικείμενο - Στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές/τριες με τις βασικές έννοιες του εννοιολογικού και θεωρητικού πλαισίου που χρησιμοποιείται στην κοινωνιολογική προσέγγιση της εκπαίδευσης.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
1.Να γνωρίζει το θεωρητικό πλαίσιο που προσδιορίζει εννοιολογικά την κοινωνιολογική προσέγγιση της εκπαίδευσης.
2. Να αναλύει θεμελιακές έννοιες και θεωρήσεις της Κοινωνιολογίας και αντλώντας από αυτές ερμηνεύει τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνιολογική προοπτική βρίσκει εφαρμογή στην κατανόηση και διερεύνηση θεμάτων και προβλημάτων της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
3. Να ανάγει παραμέτρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε θεωρίες που προτάσσονται από το χώρο της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης και να συνειδητοποιεί τη σημασία της, τόσο στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική, όσο και στην ανάλυση της ευρύτερης εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

Διδακτέα Ύλη
• Κοινωνιολογική μέθοδος, θεωρία και έρευνα
• Κοινωνική δομή, στοιχεία και ο συσχετισμός της με την εκπαίδευση
• Κουλτούρα και εκπαίδευση
• Κοινωνικοποίηση και φορείς κοινωνικοποίησης
• Εκπαιδευτική διαδικασία και πράξη
• Ρόλοι στην εκπαιδευτική διαδικασία
• Η διαφοροποίηση στην εκπαιδευτική διαδικασία
• Συμπεράσματα και παιδαγωγικές συνέπειες

Βιβλιογραφία
• Ballantine Jeanne, Hammack Floyd, (2013). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Μια συστηματική ανάλυση, εκδ. Επίκεντρο.
• Gewirtz, S., Cribb, Α., (2011). Κατανοώντας την Εκπαίδευση, Μία κοινωνιολογική προσέγγιση, εκδ. Μεταίχμιο.
• Κελπανίδης Μιχάλης, (2012). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Θεωρίες και Πραγματικότητα, εκδ. Μάρκου.
• Μιχαλακόπουλος Γ. (2000). Κοινωνιολογία και Εκπαίδευση, Προεσεγγίσεις στην κοινωνιολογική διερεύνηση της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πράξης. Θεσσαλονίκη, εκδ. Κυριακίδη.



ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης - Τμήμα Προσχολικής Αγωγής (2015)Πάνω
 



 
Υλοποίηση: Χατζηϊωάννου Κωνσταντίνος