en el
Σύνδεση Χρήστη
Όνομα Χρήστη

Κωδικός

Πίνακας Μαθημάτων (Προσθήκη)


# Πρ Μάθημα ΔΜ Ω(Θ) Ω(Ε) Κατηγορία
20101          - Διατροφή και Ανάπτυξη 6 3 - Υποχρεωτικό
20201-2          - Αναπτυξιακή Ψυχολογία Προσχολικής Ηλικίας (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 6 3 2 Υποχρεωτικό
20301-2          - Εισαγωγή στην Παιδική Λογοτεχνία (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 6 3 2 Υποχρεωτικό
20401-2          - Μουσικοπαιδαγωγική Ι (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 6 2 2 Υποχρεωτικό
20501-2          - Θεωρίες Μάθησης στην Κοινωνία της Πληροφορίας (ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ) 6 2 1 Υποχρεωτικό
Σύνολο : 30 13 7  

Αντικείμενο - Στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές/τριες τις γνώσεις σχετικά με τις σύγχρονες τάσεις για τη μαθησιακή διαδικασία που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας καθώς και τη δυναμική τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρακολουθώντας τις σύγχρονες εξελίξεις του πεδίου

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεωρίας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
Σε επίπεδο γνώσεων
1. Nα κατέχει τις γνώσεις σχετικά με τις σύγχρονες τάσεις για τη μαθησιακή διαδικασία που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας καθώς και τη δυναμική τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρακολουθώντας τις σύγχρονες εξελίξεις του πεδίου. Γνωρίζει τις θεωρίες μάθησης, την προέλευσή τους και τη διάκριση των στοιχείων που τις χαρακτηρίζουν
2. Να γνωρίζει μεθόδους αξιοποίησης των σύγχρονων θεωριών μάθησης στην Προσχολική Αγωγή
3. Να παρακολουθεί την περαιτέρω εξέλιξη των μαθησιακών θεωριών
4. Να αναπτύσσει τις δικές του/της απόψεις ικανές να συμβάλλουν στο διάλογο σχετικά με την ταχύτερη διάδοση και ευρύτερη εφαρμογή των εκπαιδευτικών προτάσεων που προκύπτουν από τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης
Σε επίπεδο ικανοτήτων
1. Να αναγνωρίζει τη σημασία των Τ.Π.Ε. στην εφαρμογή των σύγχρονων θεωριών μάθησης και να κατανοεί την ανάγκη προσαρμογής της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης για τη βελτιστοποίηση του μαθησιακού αποτελέσματος
2. Να συνειδητοποιεί τη σημασία των Τ.Π.Ε. για την εφαρμογή σύγχρονων μαθησιακών διαδικασιών στην προσχολική αγωγή και να έρχεται σε επαφή με μοντέλα σύγχρονων μαθησιακών θεωριών που εφαρμόζονται στην προσχολική αγωγή
3. Να κατανοεί την καθοριστική σημασία που διαδραματίζουν οι μαθησιακές θεωρίες στην εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην προσχολική αγωγή
4. Να συνειδητοποιεί την ανάγκη αξιοποίησης των σύγχρονων μαθησιακών θεωριών για τη βελτιστοποίηση του μαθησιακού αποτελέσματος
5. Να διακρίνει τα κατάλληλα μοντέλα μαθησιακών διαδικασιών που συνάδουν των αναγκών της προσχολικής αγωγής και παράλληλα να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εφαρμογής τους
6. Να υποδέχονται κριτικά και να προσδιορίζει την καταλληλότητα μαθησιακών δραστηριοτήτων για την προσχολική αγωγή στο πλαίσιο των σύγχρονων θεωριών μάθησης

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του Εργαστηρίου του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
Σε επίπεδο δεξιοτήτων
1. Να αξιοποιεί τις αρχές των σύγχρονων θεωριών μάθησης προκειμένου να συνθέτει μαθησιακές δραστηριότητες και να υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο που επιτελείται στην προσχολική αγωγή.
2. Να συνειδητοποιεί και να μπορεί να ανταποκρίνεται στη ανάγκη επαναπροσδιορισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα νέα δεδομένα που διαμορφώνουν τα πλαίσια των σύγχρονων θεωριών μάθησης.
3. Να υποστηρίζει το έργο της παιδαγωγικής, σύμφωνα με τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης

Διδακτέα Ύλη
ΘΕΩΡΙΑ
• Η φύση της μαθησιακής διαδικασίας.
• Ορισμός της μάθησης.
• Ανάλυση εκπαιδευτικών μεθόδων.
• Συμπεριφοριστικές θεωρίες μάθησης, μάθηση μέσω ενίσχυσης.
• Γνωστικές θεωρίες μάθησης – Κονστρουκτιβισμός.
• Κοινωνιοπολιτισμικές θεωρήσεις για τη μάθηση.
• Βελτιστοποίηση της συσχέτισης μεταξύ τυπικής και άτυπης μάθησης.
• Ο Παιδικός Σταθμός ως «κοινότητα» μάθησης.
• Αξιοποίηση σύγχρονων μαθησιακών θεωριών στην Προσχολική Αγωγή.
• Τα χαρακτηριστικά των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) που ευνοούν τη μάθηση.
• Σχέσεις θεωριών μάθησης και ΤΠΕ.
• Επίδραση των βασικών θεωριών μάθησης στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη
διαφορετικών ειδών εκπαιδευτικών λογισμικών.
• Αρχές του μαθησιακού σχεδιασμού με ΤΠΕ.
• Οι Ν.Τ. ως μαθησιακό εργαλείο.
• Ψηφιακό παιχνίδι και μάθηση.
• Ο κίνδυνος της υποκατάστασης άλλων σημαντικών μαθησιακών δραστηριοτήτων
στην προσχολική αγωγή.
• Τρόποι αξιοποίησης των ΤΠΕ που ενισχύουν τη μαθησιακή διαδικασία στην
προσχολική αγωγή.
EΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
• Σχεδιασμός και ανάλυση σεναρίων μαθησιακών δραστηριοτήτων με ΤΠΕ.



ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης - Τμήμα Προσχολικής Αγωγής (2015)Πάνω
 



 
Υλοποίηση: Χατζηϊωάννου Κωνσταντίνος